Zarysowania na lakierze powstają przy wielu okazjach, nawet najbardziej niewinnie wyglądających. Przy otwieraniu drzwi z kluczyka możemy zarysować okolice zamka breloczkiem. Sytuacji, w których powstają rysy, może być co nie miara. Nawet bez udziału człowieka powstają zarysowania, czego przykładem są delikatne ryski i otworki wywołane drobinkami wyskakującymi spod kół samochodu w czasie jazdy. Myjąc samochód na automatycznej myjni narażamy lakier na uszczerbki, podobnie jak pozostawiając pojazd na odkrytym parkingu podczas opadów atmosferycznych.
Uszkodzeniom karoserii można zapobiec, podobnie jak istnieje możliwość skutecznego zniwelowania delikatnych rysek. Wystarczy zastosować odpowiednie pasy polerskie, które dziś coraz częściej noszą nazwę regeneratorów lakieru.
Najbardziej skuteczne pasy polerskie zawierają w swoim składzie delikatne mleczko, pigmenty koloryzujące, czy też wosk do pielęgnacji lakieru. Jeśli wybieramy koloryzowaną pastę polerską powinniśmy dobrać ją do odcienia naszego lakieru samochodowego.
Do polerowania mechanicznego niezbędne są pasty polerskie do samochodu. Na rynku istnieje szeroki wybór tego typu kosmetyków samochodowych. Do najbardziej popularnych producentów należą: Meguiars, Menzerna, Sonus i Poorboys. W asortymencie firmy Meguiars znajdziemy serię past polerskich #80-Series, do której należą pasty: #85 Diamond Cut Compound Heavy Cut 10/10, #84 Compound Power Cleaner Heavy Cut 9/10, #83 Dual Action Cleaner Polish Medium Cut 6/10, #80 Speed Glaze Light-Medium Cut 4/10 oraz #82 Swirl Free Polish Light Cut 2/10. Firma Menzerna proponuje pasty: S34A Power Gloss Compound Heavy Cut 8/10, PO85RD3.0x Intensive Polish Medium Cut 6/10, PO91L Intensive Polish Medium Cut 5/10, PO106FA Final Finish Light – Medium Cut 4/10 oraz PO85RD Final Finish Light Cut 2/10. Wśród polecanych past marki Sonus można wymienić: SFX-1 Restore Medium Cut 6/10, SFX-2 Enhance Light Cut 3/10 i SFX-3 Final Finish Light Cut 1/10. Z kolei, marka Poorboys proponuje swoim klientom następujące środki: SSR3 Super Swirl Remover 3 Heavy Cut 8/10, SSR2.5 Super Swirl Remover 2.5 Medium Cut 6/10, SSR2 Super Swirl Remover 2 Light – Medium Cut 4/10 oraz SSR1 Super Swirl Remover 1 Light Cut 2/10.
Nie. Eksperymentowanie z mieszaniem takich preparatów nigdy nie da dobrych rezultatów, a to z uwagi na fakt, że pigmenty barwiące zawarte w pastach polerskich nie zmieszają się.
Na początek należy oczyścić karoserię naszego samochodu ze wszelkich zanieczyszczeń – słowem, dokładnie umyć pojazd. Pastę polerską nakładamy na blachę okrężnymi ruchami, dając preparatu nieco więcej w miejscach szczególnie zniszczonych. Warto dodać, że przed polerowaniem samochodu pastą polerską powinien on wyschnąć. Pastę polerską nakłada się za pomocą wilgotnej szmatki, niewielkimi partiami, na poszczególne elementy nadwozia. Kiedy pasta zaschnie na powierzchni lakieru, należy ją wypolerować, dzięki czemu auto będzie lśnić, a kolor stanie się głęboki.
Pastę polerską po raz pierwszy stosuje się najczęściej pomiędzy 2 a 6 rokiem „życia” pojazdu, choć są to czasookresy umowne. Jeśli auto jest mocno eksploatowane nawet w pierwszym roku można go poddać gruntownej renowacji lakieru przy użyciu pasty polerskiej do samochodu.
Polerowanie samochodu przy użyciu past polerskich nie jest łatwą czynnością. Trzeba w nią włożyć sporo siły, jeśli nasz samochód rzeczywiście ma lśnić.