Czasopisma dla dzieci możemy podzielić na:
Przedszkolaki najczęściej kształtują pamięć poprzez powtarzanie rymowanek, krótkich wierszyków, jak i patrząc na barwne obrazki, czy ilustracje. Dziecko będzie potrafiło dzięki temu odtworzyć to co widziało w swojej pamięci. Zostają dokonane skojarzenia tematyczne, a także wiedza, która jest potrzebna do tego, aby zorganizować materiał do nauki. Kiedy czasopisma dla dzieci są przeglądane wspólnie z dorosłymi angażują się wszystkie zmysły przedszkolaka, czyli jego słuch, dotyk, ale i wzrok.
Spostrzeganie kształtuje się poprzez różnorodne zadania, chociażby w takim, gdzie dziecko musi znaleźć różnice dzielące dwa obrazki, czy dokończyć rysunek danego kształtu, albo postaci. Dziecko jest obserwatorem, jak i samodzielnie wykonuje polecenia, zauważa nawet te najdrobniejsze szczegóły.
Malec ćwiczy sprawność intelektualną poprzez rozwiązywanie zagadek, opisywania treści ilustracji. Doskonali operacje myślowe, a to skutkuje swoistym uporządkowaniem rzeczywistości, która go otacza.
Każde dziecko musi wykształcić w sobie innowacyjność, zdolności twórcze. Dzięki lekturze czasopisma dziecko może kreatywność rozwijać, wdrażać nowe pomysły poprzez dokończenie jakiejś historyjki.
Dzieci rozwijają swoje zdolności manualne poprzez malowanki, wyklejanki, rysunki wymagające dokończenia, wycinanki. W tym względzie malec ćwiczy chwytanie w prawidłowy sposób kredki, jak i nożyczek, umie posługiwać się pędzlem, nabierać na niego farby. Nie staje się, jak to w przypadku telewizji, czy radia biernym odbiorcą, ale aktywnym projektantem. W niektórych pismach zostaje dołączona kaseta, bądź płyta, gdzie najmłodsi mają możliwość przesłuchania jej i kształtowania zmysłu słuchu.
Dawne czasopisma dla dzieci:
Czasopisma edukacyjne:
Czasopisma o dużych walorach poznawczych:
Czasopisma komiksowe:
Czasopisma uzupełniające wiarę:
Czasopisma krzyżówkowo- rozrywkowe: